Program

                           

Program XII konferencji Rozwiązania HR zostanie przedstawiony wkrótce.

Poniżej program poprzedniej edycji - Rozwiązania HR 2018.

 

      Program XI konferencji Rozwiązania HR

08:15 - 08:45

Rejestracja

  Sesja plenarna
08:45 - 09:00

Otwarcie konferencji

Joanna Rossa, Dyrektor Rynku Produktów HR, Wolters Kluwer
Maja Gojtowska, Dyrektor Programowy konferencji Rozwiązania HR, twórczyni Gojtowska.com

09:00 - 09:30

Stracona współpraca. Czy można usprawnić komunikację w firmie i pozbyć się silosów organizacyjnych?

Łukasz Fiuczyński, Opiekun Kluczowych Klientów, Trener, MindLab
Filip Madej, Specjalista w dziedzinie gier fabularnych, MindLab

Efektywna współpraca międzydziałowa – taka, która pozwala całej firmie funkcjonować (i przede wszystkim zarabiać) lepiej, jest ciągłym wyzwaniem. Każdy dział ma swoją specyfikę, swoje priorytety, swoje cele, za mało czasu i za dużo pracy. Z perspektywy działu inne ogniwa firmy tylko utrudniają pracę. Bardzo trudno oderwać się od takiego sposobu myślenia i zauważyć, że inne działy często myślą tak samo. To prowadzi do pogorszenia komunikacji i współpracy międzydziałowej, a w ostateczności do powstawania silosów organizacyjnych. Ale nie musi tak być. Są sposoby, by wszystkim w firmie żyło się lepiej.

 

09:30 - 10:00

Make Work More Human

Piotr Świętochowski, HCM Senior Sales Manager, Oracle
Antonina Hołówko, HCM Principal Consultant, Oracle

Rano budzi nas budzik ustawiony w smartfonie. Przy porannej kawie przeglądamy prognozę pogody i wiadomości. Przy okazji opłacamy rachunki w bankowości online oraz korzystając z aplikacji układamy listę zakupów, które zrobimy dziś po południu. Tuż przed wyjściem z domu sprawdzamy, którą trasę wybrać by uniknąć korków. W drodze do pracy słuchamy podcastów, audiobooków i muzyki dopasowanej do naszego gustu i przyzwyczajeń.

Taki scenariusz – pewnie dużo bardziej rozbudowany – to dzień z życia zdecydowanej większości z nas. Żyjemy w otoczeniu nowoczesnych technologii, które stały się integralną częścią naszej codzienności i nas samych: czymś najbardziej oczywistym i ludzkim. Technologia upraszcza nasze życie, zwiększa jego komfort oraz ułatwia komunikację i zmniejsza dystans między ludźmi. Dlaczego więc nie zaprosić jej na stałe do naszego biura? Czy wykorzystanie nowoczesnych narzędzi nie podkreślałoby „ludzkiego” aspektu naszej codziennej pracy?

10:00 - 10:15

Przerwa kawowa

10:15 - 10:45

Pracownicze Plany Kapitałowe – obowiązkiem czy szansą dla Pracodawcy

Grzegorz Chłopek, Prezes Zarządu Nationale-Nederlanden PTE S.A.
dr Marcin Wojewódka, Instytut Emerytalny

Podczas wystąpienia omówione zostaną m.in.:
· Główne założenia PPK
· PPK z perspektywy pracodawcy – obowiązki systemowe vs dobrowolność uczestnictwa
· Bezpieczeństwo środków w PPK
· Instrumenty rynku kapitałowego dostępne w PPK
· Wdrożenie PPK w firmach – jak się przygotować do wprowadzenia programu.

10:45 - 11:15

Facylitacja w pracy menedżera. Jak angażować zespół i w pełni wykorzystywać jego potencjał?

Monika Gąsienica, facylitator, trener, Wszechnica UJ
Maja Witos, T-Mobile Polska, DT Global Competence Center

Oczywiście, że chciałbym angażować zespół w wspólne szukanie rozwiązań, planowanie i w ogóle wspólne myślenie. Tylko jak to robić? Nie jest sztuką rozpętać dyskusję, ale jak ją przekuć na coś konstruktywnego i angażującego wszystkich?” – powiedział znajomy menedżer. W naszym wystąpieniu przedstawimy zasady i techniki facylitacji – sposobu pracy, który włącza ludzi do wspólnego myślenia i prowadzi do konstruktywnych uzgodnień. W trakcie sesji przedstawimy także kilka digitalowych narzędzi wspierających facylitację "off" oraz opowiemy jak praktycznie może wyglądać facylitacja w świecie "on" na przykładzie zespołu Leadership Framework & Design w Global Competence Center w Deutsche Telekom.

11:15 - 11:30

Przerwa kawowa

11:30 - 13:00

Menedżer w działaniu - spektakl interaktywny

Spektakl ukazuje dwa dni z życia organizacji. Występuje nim 5 bohaterów, których łączą zależności służbowe. Scenariusz obnaża procesy charakterystyczne dla firm, w których konieczna jest praca zespołowa, a powodzenie projektu zależy od współpracy między działami. Zapraszamy do wspólnego zmierzenia się z wyzwaniami bohaterów, tak bliskimi codziennym sytuacjom w wielu firmach. House of Skills korzysta ze scenariusza spektaklu „Firma” na licencji Fundacji Teatr Praktyczny.

Wystąpią:

Łada Drozda, Partner w House of Skills
Katarzyna Bachorzewska, Konsultantka w House of Skills
Magdalena Bukowska-Mazur – Trenerka/Konsultantka w House of Skills
Kacper Chmielowiec – Konsultant w House of Skills
Emilia Gawryluk – Konsultantka wiodąca w House of Skills
Maciej Strzelecki – Konsultant w House of Skills

13:00 - 14:00

Przerwa kanapkowa

 

ON OFF ON/OFF

14:00 - 14:30

Profilowanie w praktyce HR – blaski i cienie

 dr Bożena Roczniak
Ostendi Polska

Jednym z głównych celów w procesach rekrutacji i rozwoju jest zidentyfikowanie talentów, słabych stron i źródeł motywacji przyszłych i obecnych pracowników.

Co warto uwzględnić, kiedy definiujemy oczekiwania wobec profilu pracownika idealnie dopasowanego do naszej organizacji / programu rozwojowego?

Jakie najczęściej czyhają na nas pułapki?

Jakie narzędzia możemy wykorzystać do profilowania? Na co warto zwrócić uwagę, gdy dokonujemy wyboru testu / kwestionariusza osobowości / kwestionariusza kompetencji?

...w oparciu o case study na te i na inne pytania odpowiemy podczas naszej prelekcji.

Sales by Objectives (SBO) – jak budować nowoczesne systemy premiowe dla sprzedaży?

Joanna Liksza,
Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.

Podczas prelekcji omówione zostaną:
- Idea systemu premiowego
- Grupy premiowe
- Cele i krzywa premiowa
- Częstotliwość wypłat
- Dostępność systemu
- Rozwój i automatyzacja

5 kroków do skutecznej weryfikacji językowej pracowników - obecnych i przyszłych

Anna Gawrońska, Manager szkoły językowej Skrivanek,
Martyna Wojciechowska, FOCUS product manager, Skrivanek

W trakcie prezentacji, zorganizujemy interaktywne warsztaty. Przybliżmy 5 kroków do skutecznej i systematycznej weryfikacji językowej.

Zaprezentujemy uczestnikom jak wykorzystać wiedzę zdobytą w praktyce i połączyć ją z innowacyjnymi rozwiązaniami, niezależnie od języka i poziomu jego znajomości.

Na koniec podzielimy się tendencjami na rynku zaobserwowanymi w trakcie naszej pracy nad międzynarodowymi i lokalnymi projektami.

14:30 - 15:00

"Ludzie to nie zasoby ludzkie”
– 10 trendów w zarządzaniu i przewodzeniu ludźmi w dobie rewolucji cyfrowej

Romeo Grzębowski,
Dyrektor Zarządzający Extended DISC

Podczas wystąpienia Romeo Grzębowski odpowie m.in. na pytania:
- Dlaczego Zasoby Ludzie są Passe?
- Za co jestem wdzięczny Millenialsom
(i ich rodzicom)?
- Jak firma Google zmienia paradygmat przywództwa?
- Dlaczego szef Innowacji Wiessmana nie lata samolotem?
- Czy Turkus ma sens?

Zanieczyszczone powietrze w pracy – przyczyny, konsekwencje, koszty

Grzegorz Pollak
Fellows

Zanieczyszczenie powietrza w skali całego świata jest przyczyną zarówno problemów zdrowotnych jak i kosztów wynikających z chorób będących konsekwencją smogu,
alergenów oraz obecności w powietrzu
wirusów i bakterii. Czy problem ten
dotyczy również Polski i w jaki stopniu?
Czy oprócz kosztów gospodarki
i społecznych, problem ten
generuje również koszty firmowe?
Czy dotyczy to również twojej firmy
i Ciebie? Czy można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczonego powietrza
w pracy? Czy to się opłaca?

Jak zmienić miękki HR w twarde dane?

Anna Piasecka i Michał Banaszkiewicz
Talent Exact

Czy kandydat na dyrektora będzie wystarczająco decyzyjny? Czy młody manager będzie umiał zarządzać zespołem? Jak rozwinąć zespół handlowców?
„Miękkie” kompetencje można zbadać i oszacować, aby znaleźć odpowiedź na pytania „ Na ile kandydat będzie decyzyjny?”, „ Na ile poradzi sobie z zarzadzaniem?” „Która z kompetencji handlowych jest kluczowa dla tego zespołu?”.
Po co zgadywać, skoro można mieć pewność? Zapraszamy na prezentację

15:00 - 15:15

Przerwa kawowa

15:15 - 15:45

Dobre candidate experience koniecznością w czasach rynku kandydata

Karol Kapuściński
Sales Director w GoldenLine

Branża rekrutacyjna dotarła do punktu, w którym pozytywne wrażenia kandydata po rekrutacji są na wagę złota, a rozczarowany kandydat może z łatwością podzielić się swoją opinią w sieci.

Dlatego już na etapie rekrutacji zadbajmy o to, aby pokazać kandydatowi realne warunki pracy w firmie. Warto pomyśleć o tym już w momencie wyboru narzędzi.

HR a Zintegrowany System Kwalifikacji

Emilia Danowska-Florczyk, IBE

Podczas wystąpienia dowiesz się:
- Kto i jak skorzysta z wprowadzenia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji?
- Jaką rolę będą pełnić instytucje certyfikujące?
- Jak wyglądają doświadczenia innych krajów europejskich?
- Jakie potrzeby zgłaszają pracodawcy w zakresie certyfikacji kompetencji?
- Jaki jest popyt i podaż na kwalifikacje?
- Jak instytucje certyfikujące mogą odpowiadać na potrzeby pracodawców i jaki model współpracy jest możliwy?

Masowy indywidualizm, czyli jak sprawić,
żeby wszyscy grali do jednej bramki?

Monika Sielicka
Dyrektor ds. HR w Sodexo Benefits
& Rewards Services

Dynamika zmian demograficznych, kulturowych oraz
społecznych sprawia, że pracodawcy muszą mierzyć
się z ogromną różnorodnością wśród swoich pracowników
pod względem m.in. płci, wieku, doświadczenia,
wykształcenia czy charakterów.  Jak kształtować zaangażowanie pracowników stawiając na masowy indywidualizm? Jak dobrać odpowiednie benefity pozapłacowe, aby stworzyć silną i zgraną drużynę
oraz rozwijać indywidualne talenty? – to przykładowe pytania, na które odpowiedź padnie w trakcie prelekcji.

15:45 - 16:45

Warsztat: Kultura ciągłego rozwoju. Jak wykorzystać kulturę organizacyjną do efektywnego rozwoju pracowników?

Prowadzące: dr Maria Mycielska-Toth oraz dr Urszula Wiśniewska

Im lepszych mamy pracowników, tym większe osiągamy wyniki. Nic dziwnego, że budowanie kompetencji i umiejętności oraz budowanie ścieżek kariery stało się kluczowymi trendami HR. Podczas warsztatu dowiesz się m.in.:

- Jak wykorzystywać pełnię potencjału pracowników?
- Jak zakorzenić w firmie kulturę ciągłego rozwoju?
- W jaki sposób powiązać rozwój indywidualny z kierunkiem zarządzania kulturą całej organizacji?

16:45 - 17:00

Zakończenie konferencji

Organizator
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
Partnerzy merytoryczni
Personel Plus
LEX HR
LEX Kadry
Partnerzy
Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego
EX TOOLS
MindLab
House of Skills
Ostendi Polska  Sp. z o.o.
Leadership Source
Sponsorzy
HRsys.pl
MyBenefit
Benefit Systems S.A.
Back to Top