Prelegenci




Krzysztof Filarski
Partner Zarządzający; Westhill Consulting

Pomagam ludziom żyjącym z pasją opowiadać o tym inspirujące historie. Psycholog biznesu i manager. Storyteller i grywalizator. Członek zarządu Westhill Consulting oraz spółki informatycznej GameHill. Autor książki "Storytelling inspiracyjny. Podręcznik do historii klasy biznes". Tworzy historie, które inspirują do rozwoju, przygotowuje fabuły Akademii Menedżera, rozwoju sił sprzedaży, programów talentowych oraz projektów grywalizacyjnych. Kreowane przez niego projekty wygrywały nagrody za innowację (HR INNOWATOR 2015, 2016, EB Stars). Pracuje z managerami wielu firm, między innymi Leroy Merlin (opiekun grupy talentów), Inter Cars, PZU, PGNiG, RAIFFEISEN BANK, PLL LOT, DEUTSCHE BANK, DB SCHENKER, Polpharma, Kimball Electronics, Mercedes Benz Polska. Prowadzi projekty doradcze (wdrażanie SOK, coachingu i DC) oraz szkolenia dla pracowników i menedżerów największych firm działających w Polsce. Ambasador SZLACHETNEJ PACZKI, twarz kampanii INWESTOR SPOŁECZNY.



Justyna Kliombka–Jarzyna
Dyrektor Merytoryczny ds. rozwoju; HRP

Psycholożka, Managerka  z 17-letnim doświadczeniem. Jej głównym obszarem specjalizacji jest rozwijanie kompetencji managerów średniego i wysokiego szczebla. Korzystając z wieloletniego doświadczenia  pracuje z managerami rozwijając ich kompetencje w obszarze skuteczności osobistej i zawodowej ze szczególnym uwzględnieniem budowania postawy i pozycji lidera.  Specjalizuje się w tematyce związanej z zarządzaniem multigeneracyjnym, jest autorką wielu publikacji  dotyczących tego tematu. Jest Dyrektorem Merytorycznym ds. rozwoju w HRP. Od 14 lat prowadzi zajęcia dla słuchaczy studiów wszystkich typów, wraz z podyplomowymi, w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zrealizowała blisko 20 000 godzin szkoleniowych.

Romeo Grzębowski
Prezes Zarządu; Extended DISC

Od ponad 15 lat wspiera w rozwoju liderów i ich zespoły. Przeprowadził setki warsztatów i konsultacji pomagając liderom odkryć swój naturalny potencjał i lepiej wykorzystać potencjał ich zespołów. Pomaga wdrażać zmiany w organizacji z wykorzystaniem programu Leading Bold Change i metodologii 8 Kroków Johna Kottera. Wprowadził na polski rynek markę Extended DISC i zbudował silną pozycję firmy i jej rozwiązań docierając wraz z zespołem do ponad 1200 organizacji.
Partner w firmie TIME FOR TEAM oraz Prezes Zarządu Extended DISC Polska. Doświadczenie zdobywał również m.in. jako: HR Manager – Xerox Polska, konsultant – Nicholson International, praktykant – Harley-Davidson Motor Company.
Jest absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył także IESE Business School, University of Navarra. Współzałożyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce.
Pasjonuje się sportami zespołowymi, w szczególności koszykówką. Wspiera profesjonalne i amatorskie zespoły sportowe w budowaniu efektywnej współpracy.

Małgorzata Skibińska
Doradca ds. prawa pracy i HR; Wolters Kluwer Polska SA

Ekspert z zakresu prawa pracy, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła Studia Master of Business Administration, walidowane przez RSM Erasmus University oraz studia podyplomowe z zakresu Ubezpieczeń Społecznych oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w zakresie prawa pracy i zarządzania zespołami pracowników. W latach 2003-2009 pełniła funkcję dyrektora personalnego w firmie ubezpieczeniowej. Uczestniczyła w realizacji projektów związanych z wdrażaniem systemu ocen pracowniczych, doskonaleniem sytemu wynagrodzeń w tym motywacyjnych systemów wynagrodzeń oraz tworzeniem pracowniczego programu emerytalnego. Poza szeroko rozumianym prawem pracy posiada doświadczenie w zakresie współpracy z agencjami pracy tymczasowej, firmami outsourcingowymi oraz szkoleniowymi. Od roku 2009 związana z Wolters Kluwer gdzie wykorzystuje zdobyte doświadczenie opracowując komentarze, opinie, regulaminy z zakresu prawa pracy oraz świadcząc usługi doradcze dla klientów Wolters Kluwer. Autorka, współautorka książki Delegowanie pracowników za granicę.

Aleksandra Grochowska
Kierownik ds. Zasobów Ludzkich; Lagardere Travel Retail Polska

Manager, trener w dziedzinie HR. Od 10 lat w Lagardere Travel Retail. Organizatorka wielu wydarzeń merytorycznych i integracyjnych. Od 12 lat specjalizuje się w obszarze twardego i miękkiego HR-u.Interesuje się kreacją wizerunku i rozwojem osobistym. W wolnych chwilach zajmuje się wsparciem fundacji pomagającej dzieciom z domów dziecka.

Monika Grabowska
Dyrektor sprzedaży; Macrologic SA

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży i realizacji projektów HR. Przez kilka ostatnich lat w Macrologic, jako Brand Manager, była odpowiedzialna za rozwój produktów z linii zarządzania kapitałem ludzkim. Ukończyła kierunek Zarządzania Biznesem i Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wyższej Szkole Zarządzania The Polish Open University w Warszawie.

Błażej Płaczynta-Brudnik
Członek Zarządu; MindLab

Inżynier, psycholog. Trener z 15-letnim doświadczeniem trenerskim. Na co dzień realizuje szkolenia i programy rozwojowe dla pracowników firm przemysłowych (od tych na stanowiskach szeregowych do top managementu). Inspiruje do zmian i prowadzi kompleksowe wdrożenia. Współpracował między innymi z takimi przedsiębiorstwami jak: ArcelorMittal Poland, Legrand, Ikea Industry, Zarmen, JSW, Plastic Omnium, Etisoft, Cemex. Specjalizuje się w tematach związanych z wysoką efektywnością zespołów (produkcyjnych) i przywództwem. Obecnie z dużym powodzeniem prowadzi również projekty z budowania kultury bezpieczeństwa w organizacjach.

Piotr Marciniak
Dyrektor Zarządzający; Talent Bridge

Wspiera firmy w procesie zatrudniania odpowiednich osób poprzez wdrażanie testów psychometrycznych dopasowanych do potrzeb danej organizacji. Dzieli się zdobytą wiedzą, prowadząc prelekcje i warsztaty on-line. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego ze specjalizacją Zarządzanie Strategiczne. Studiował także w Nagoya University of Commerce & Business w Japonii oraz w Escuela Bancaria y Comercial w Meksyku. Doświadczenie zdobyte w międzynarodowych korporacjach oraz znajomość trendów na zagranicznych rynkach wykorzystał w firmie Talent Bridge. Fan nowych technologii i zwinnego podejścia do wdrażania innowacyjnych produktów.

Michał Szostkowski
Dyrektor HR; Cargotec Polska

Absolwent ekonomii (Uniwersytet Szczeciński) i psychologii (SWPS w Warszawie). Dyrektor Personalny w Zakładzie Hiab należącym do Cargotec Poland Sp. z o.o. W okresie 10.2008 – grudzień 2013 był Dyrektorem Personalnym oraz członkiem zarządu w Tieto Poland. Przez 2 lata pełnił również funkcję HR Partnera dla MU Europy Środkowej i Rosji w Tieto Corp. Posiada ponad 16-letnie doświadczeń w obszarze HRM. Pracował jako konsultant w międzynarodowych firmach doradczych (Ernst & Young, Segel). Realizował projekty w zakresie executive search, rekrutacji i selekcji, budowania systemów zarządzania wynikami pracy, kształtowania polityki szkoleniowj oraz programów rozwojowych. W latach 2007 – 2012 był prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami w regionie Pomorza Zachodniego. Obecnie wraz z innymi entuzjastami tematyki HR integruje środowisko pasjonatów w ramach klubu Personalni na Pomorzu Zachodnim. Zainteresowania: psychologia, pływanie, film.

Aleksandra Kieszek
HR&Legal Director; Orkla Care S.A.

Powód, dla którego pracujesz w HR - pasja, łączenie różnych dziedzin nauki (prawo, ekonomia, psychologia) z praktyką, zamiłowanie do biznesu.
Twoje zawodowe motto - to inspire: „Good players inspire themselves, great players inspire the others”.
Zainteresowania zawodowe - HR, rozwój, mentoring.
Kluczowa, ekspercka kompetencja - rozwój pracowników, change management, systemy motywacyjne, prawo pracy.
Pasje pozazawodowe - muzyka (śpiew, fortepian), psychologia (edukacja, komunikacja), gotowanie.
Najważniejsza lekcja zawodowa - utrzymanie balansu pomiędzy skutecznością ekonomiczną a rozwojem indywidualnym pracowników.
Największe sukcesy zawodowe - przygotowanie organizacji do wejścia do grupy kapitałowej ORKLA z pkt. widzenia HR oraz legal (zmiana struktur o 33%), wdrożenie systemów performance management (300 FTE) systemów premiowych opartych o kpi (300 FTE), wdrożenie wartościowania stanowisk (150 FTE), TOP HR Manager III miejsce 2015.
Członkini think-tanku HR Influencers, skupiającego 50 wpływowych liderów-praktyków branży HR w Polsce.

Tomasz Zubrzycki
HCM Solution Consulting Manager; Oracle

Ekspert w dziedzinie rozwiązań systemowych dla HR z 20-letnim doświadczeniem. Doradca w zakresie biznesowej transformacji cyfrowej. Od 2003 roku pracuje w Oracle Polska, początkowo jako konsultant wdrożeniowy, od 2006 na stanowisku Głównego Konsultanta ds. Sprzedaży Aplikacji, a obecnie jest kierownikiem Zespołu Wsparcia Sprzedaży Aplikacji w regionie Europy Centralnej. Odpowiada m.in. za projektowanie architektury funkcjonalnej rozwiązań tradycyjnych i chmurowych z obszarów zarządzania kapitałem ludzkim dla Klientów firmy Oracle.

Piotr Świętochowski
HCM Senior Sales Manager; Oracle

Humanista z krwi i kości. Z wykształcenia dyplomata, z zamiłowania dobry rozmówca. Posiada 12-letnie doświadczenie w sprzedaży do biznesu w tym 7-letnie doświadczenie w obszarze rozwiązań dla HR. Entuzjasta nowych technologii. W Oracle Polska odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań z segmentu Human Capital Management (HCM), w tym między innymi nowoczesnych narzędzi do rekrutacji oraz zarządzania talentami i procesami HR w organizacji.

Witold Salski
Prezes Zarządu; ECDDP Szkolenia

Prezes Zarządu ECDDP Szkolenia Sp. z o.o. Zarządzał zespołem trenerów wewnętrznych w PKO Banku Polskim, realizował projekty strategii personalnej w Bosch i Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego, odpowiadał za standardy sprzedaży i zarządzania w Smyk sp. z o.o. jako Regionalny Trener Biznesu.
Trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem. Z wykształcenia psycholog, ukończył licencjonowaną szkołę trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Certyfikowany coach.
Jako trener specjalizuje się w rozwijaniu umiejętności menadżerskich kadry zarządzającej, podnosi kompetencje zarządzania procesem zmiany oraz doskonali standardy obsługi klienta. Uczy jak ewolucyjnie zmieniać swoje codzienne nawyki, by przy niewielkim nakładzie uzyskiwać maksymalne efekty.
Pracował m.in. dla: Agros Nova Sp. z o.o., Bank Pocztowy S.A., BZ WBK, Doosan, Energa, Erbud, Gillette, JYSK Sp. z o.o., Kraft Foods Polska S.A., La Farge, Mago, Media Impact, Nestle Polska S.A., Orlen, OBI, PZU S.A., PZU Życie S.A., Royal Canin, Schneider Electric, Smyk Sp. z o.o., Volkswagen Polska, PKO BP, Warta SA.

Michał Grzesik
Partner Zarządzający; ECDDP Szkolenia

Partner Zarządzający ECDDP Szkolenia sp. z o.o. Praktyk biznesu, doświadczony trener i konsultant z kilkunastoletnim doświadczeniem. Z wykształcenia psycholog, ukończył studia doktoranckie w zakresie zarządzania (Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego).
Jako lider projektów HR w dużych organizacjach międzynarodowych, tworzył i wdrażał procesy i rozwiązania wspierające biznes (m.in. przygotowanie i wdrożenie procesu oceny pracowników dla około 1000 pracowników produkcyjnych Bosch und Siemens Hausgeräte).
Jako trener i konsultant wspierał wdrożenia systemów zarządzania przez cele, realizował projekty wdrażające i doskonalące standardy obsługi klienta oraz przeprowadzał szkolenia podnoszące efektywność osobistą i menadżerską.
Pracował m.in. dla: ABB Sp. z o.o., Agros Nova, Asseco Poland Sp. z o.o., BZ WBK S.A., Credit Agricole, Deutsche, Generali, Hewlett-Packard, Kraft Foods Polska S.A., Leroy Merlin Polska Sp. z o.o., Mondelez, Nestle, Pilkington (NSG Group), Poczta Polska S.A., PSE S.A., Profi Credit Poland, PZU S.A., PZU Życie S.A., Tieto Poland, Volksvagen Group.

Tatiana Szostok
Dyrektor działu ALTA HR; Alta Sp. z o.o.

Dyrektor działu zajmującego się realizacją projektów konsultingowych i rozwojowych w firmie ALTA sp. z o.o. Menedżer, konsultant, trener, psycholog, od wielu lat związana z branżą HR. Specjalizuje się w projektowaniu i tworzeniu narzędzi wspierających ocenę kompetencji. Prowadzi projekty badawczo-rozwojowe związane z tworzeniem nowych narzędzi psychometrycznych (testy analityczne, testy kompetencyjne, testy sprawności poznawczej) oraz procesy adaptacji kulturowej testów kwestionariuszowych. Dba o merytoryczną poprawność realizowanych projektów. Prowadzi projekty oceny metodą 360°, tworzy modele kompetencyjne.  Projektuje sesje assessment i development centre, prowadzi sesje feedbackowe i warsztaty rozwojowe.

dr Mark Slaski
Senior Psychologist and Co-Founder of WorkplaceBuzz Ltd

Dr Mark Slaski jest wykładowcą uniwersyteckim prowadzącym badania w zakresie psychologii biznesu. Jego własne odkrycia są kompatybilne z szeregiem innych dowodów naukowych na poparcie wniosku, iż “wyższe zaangażowanie równa się lepszym wynikom, lepszej obsłudze klienta oraz rosnącemu poczuciu przynależności i dobrostanu”. Prowadził wykłady na licznych konferencjach i opublikował wiele artykułów dotyczących tej dziedziny psychologii. Jest autorem narzędzia Engage, używanego na całym świecie rozwiązania online do badania i rozwoju zaangażowania pracowników, a także tworzenia najlepszych miejsc pracy.
Jest również głównym psychologiem w założonej przez siebie firmie WorkplaceBuzz Ltd i uznanym ekspertem w dziedzinie zaangażowania w miejscu pracy. Od dwóch dekad współpracuje z największymi firmami na całym świecie budując skuteczność licznych organizacji i doradzając menadżerom jak łączyć ze sobą potrzeby ludzi i strategie biznesowe.
Jego najmocniejszą stroną jest szeroki zakres wiedzy na temat psychologii i ludzkiego działania. Najważniejszą kompetencją – umiejętność przekazania swojej wiedzy eksperckiej, tak by pomóc indywidualnym osobom i organizacjom odnosić sukcesy. Mark wierzy, że pełne odblokowanie potencjału talentów w każdej firmie wymaga od liderów na każdym jej poziomie wzbudzania poczucia zaangażowania u wszystkich pracowników.

Karolina Proczek
HR Manager; Deloitte

Z wykształcenia jest psychologiem i socjologiem, obecnie też kończy podyplomowe studia z Controllingu HR. Posiada doświadczenie w obszarze HR zdobyte w bankowości i consultingu. W Deloitte od 2013 roku HR business partner jednego z największych działów. Dla tego działu realizuje projekty związane z rekrutacją (wszystkie poziomy stanowisk), Employer Brandingiem i oceną pracowników. Prowadzi szkolenia wewnętrzne dotyczące procesu rekrutacji. Od roku koordynuje centralne projekty Deloitte HR takie jak rekrutacja i onboarding.

Katarzyna Śpikowska-Susik
Sales and Training Regional Manager; Thomas International Poland

Z wykształcenia jest psychologiem. Posiada doświadczenie w obszarze HR zdobyte na stanowiskach kierowniczych w firmach o profilu produkcyjnym, handlowym i usługowym.
Z firmą Thomas International współpracuje od 2006 roku, gdzie jako konsultant zajmuje się pozyskiwaniem i obsługą partnerów biznesowych oraz wspieraniem ich w realizacji projektów związanych z rekrutacją, oceną i rozwojem pracowników. Prowadzi szkolenia certyfikujące z zakresu rozwiązań Thomas International oraz warsztaty rozwojowe dotyczące obsługi klienta i zarządzania. Odpowiada również za konsultacje indywidualne, sesje informacji zwrotnych i coaching.
W pracy z organizacjami opiera się na podejściu systemowym i założeniach Analizy Transakcyjnej. Interesuje się wykorzystaniem wiedzy o współczesnej psychologii w diagnozowaniu organizacji, projektowaniu zmian oraz zwiększaniu efektywności osobistej i zespołów.

Anna Świebocka–Nerkowska
Dyrektor Departamentu Usług Rozwojowych; Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła „Studium Integracji Europejskiej" w KSAP we współpracy z Ecole Nationale d'Administration we Francji. Od 1998 roku pracowała w Departamencie Koordynacji i Monitorowania Pomocy Zagranicznej w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. Od 2003 roku zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Gospodarki i Pracy (obecnie Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej). Od 2006 do 2017 roku pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego, obecnie pełni funkcję Dyrektora Departamentu Usług Rozwojowych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Patrycja Woszczyk
Ekspertka ds. różnorodności i projektów HR

Menedżerka projektów szkoleniowo-badawczych i kompleksowych rozwiązań związanych z rozwojem potencjału pracowników. Kierownik merytoryczny projektów związanych z zarządzaniem pokoleniami. Od 15 lat zajmuje się tematyką związaną z zarządzaniem wiekiem i pokoleniami oraz zarządzaniem pracownikami będącymi na różnych etapach rozwoju zawodowego. Autorka i współautorka ponad 40 publikacji tematycznych. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących zarządzania różnorodnością pokoleniową, budowania zaangażowania pracowników, pobudzania kreatywności. Interesuje się metodami zwiększającymi efektywność pracy mózgu, społeczno-ekonomicznymi konsekwencjami starzenia się społeczeństw. Pomysłodawczyni ogólnopolskiego badania na temat zarządzania międzygeneracyjnego.

Back to Top