Opisy wystąpień

O doświadczeniach pracownika w cyfrowym świecie HR w Schneider Electric

W ostatnim badaniu Human Capital Trends prowadzonym przez firmę doradczą Deloitte, 82% z ponad 11 tys. respondentów z całego świata oceniło trend łączenia pracowników przy pomocy zaawansowanych rozwiązań informatycznych jako ważny lub bardzo ważny. W tym samym badaniu aż 72% uczestników badania oceniło nowoczesne technologie, automatyzację pracy, wdrażanie rozwiązań z obszaru RPA (Robotic Process Automation) czy AI (Artificial Intelligence) jako ważne lub bardzo ważne. Pracownicy XXI wieku mogą zamienić swój salon w salę kinową dzięki VoD (Video on Demand), robić zakupy bez konieczności wychodzenia z domu i "spędzać" czas z przyjaciółmi w mediach społecznościowych i oczekują tego samego doświadczenia przychodząc codziennie do biura. A zadaniem nowoczesnego działu HR jest im takie doświadczenia umożliwić.

W 2014 roku rozpoczęliśmy w Schneider Electric transformację cyfrową doświadczeń pracowników spójną z obowiązującą w całej grupie na świecie strategią HR pod nazwą Step Up (pol. wejdź na wyższy poziom). Strategia ta opiera się na sześciu kluczowych filarach, które zapewniają pracownikom atrakcyjne, rozwojowe i bezpieczne miejsce pracy. Fundamentem tej strategii został ekosystem narzędzi HR-owych, który scala ze sobą procesy, ułatwia pracownikowi zrozumienie obszaru HR oraz podnosi jego zadowolenie w kontakcie z przedstawicielami tego obszaru.

Podczas naszego wystąpienia opowiemy Państwu historię Joanny Digitalnej-Cyfrak, który marzy o dołączeniu do Schneider Electric oraz o jej przygodach związanych z szeroko pojętym twardym i miękkim HR-em. Czy Joanna dostanie się do Schneidera? Czy szybko wdroży się w nową rolę? Czy pozytywnie zakończy pierwszy rok pracy? I czy dostanie podwyżkę? Na te i inne pytania odpowiemy podczas studium przypadku zatytułowanym „O doświadczeniach pracownika w cyfrowym świecie HR w Schneider Electric”.

 

Prelegenci

Bartłomiej Trochowicz
Regional HR Services Manager, Schneider Electric

Przygodę z HR rozpoczął w 2007 roku jako trener organizacji, prowadząc szkolenia dla międzynarodowych korporacji z branży finansowej, farmaceutycznej i logistycznej. Następnie, w międzynarodowej firmie doradczej, odpowiadał za sprzedaż oraz wdrożenia rozwiązań z obszaru szkoleń i rozwoju kompetencji, jak również rozwoju talentów w organizacjach w Europie Centralnej i Wschodniej. Od 2013 roku związany z obszarem twardego HR, zarządzał międzynarodowymi zespołami konsultantów ds. wynagrodzeń i benefitów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Od 2016 roku związany z firmą Schneider Electric, w której obecnie zarządza (niezwykle utalentowanym i zmotywowanym) 40-osobowym zespołem odpowiedzialnym za proces administracji personalnej dla ponad 25000 pracowników SE w regionie EMEA. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz Collegium Civitas. Prywatnie podróżnik i miłośnik nowych technologii.

Wojciech Iwańczak
HR Global Digital Services and Innovation Director

Od ponad dwudziestu lat zajmuje się transformacją procesów biznesowych oraz wdrażaniem systemów IT dla wiodących firm – liderów w swoich branżach. Swoje doświadczenie zdobywał pracując dla wiodącej firmy konsultingowej, w ramach której realizował projekty w rozmaitych obszarach funkcjonalnych (finanse, sprzedaż, HR, zarządzanie łańcuchem dostaw), zarówno w kraju jak i zagranicą.

Od czterech lat pracuje w firmie Schnieder Electric, a od roku zajmuje stanowisko globanego dyrektora odpowiedzialnego za projekty digital i innowację w obszarze HR oraz wprowadzanie rozwiązań opartych na nowych technologiach jak robotyka czy sztuczna Inteligencja. W ramach tej funkcji aktywnie uczestniczy we wszystkich realizowanych projektach, które mają na celu usprawnienie rozwiązań i narzędzi HR w firmie. Jest również odpowiedzialny za poszukiwanie i wybór nowych, niszowych rozwiązań, które mogą pozytywnie i skutecznie usprawnić procesy HR dla pracowników Schneider Electric. 

Back to Top