Opisy wystąpień

„Jak wypracować strategię konkurowania z gigantami?” Skuteczna transformacja dystrybutora w producenta – case study Spółki Medisept

Opracowanie nowej strategii, mającej na celu transformację firmy, jest jednym z największych wyzwań dla organizacji. Co roku stałe wzrosty i podobne zasady działania to dla wielu firm efekt bariery wzrostu. Wraz z upływem czasu coraz silniejszy staje się opór mentalny i ciężko zmienić sposób myślenia, a tym samym podjąć decyzję co do drastycznej zmiany modelu współpracy z klientem oraz organizacji procesów wewnętrznych. Transformacja firmy z pozycji jednego z kilkuset dystrybutorów do liczącego się producenta konkurującego ze światowymi gigantami jest zmianą na miarę rewolucji w aspekcie myślenia, organizacji, zasobów, a także wymaga przemyślanego i precyzyjnego programu działania. Bez dobrej strategii, której sercem były odważne projekty strategiczne oraz zaangażowanego zespołu liderów zmian osiągnięcie sukcesu nie byłoby możliwe.

W swoim wystąpieniu przedstawię case Spółki Medisept - kiedyś dystrybutora, a obecnie polskiego producenta w branży higieny i chemii profesjonalnej oferującego pełną paletę środków dezynfekcyjnych dla służby zdrowia. Będąc raczkującym producentem, ale nadal myśląc w kategoriach dystrybutora, tkwiliśmy ciągle w tym samym miejscu. Przyszedł jednak moment refleksji, kiedy uświadomiliśmy sobie, że robiąc to samo, nie zrobimy milowego kroku. Nasze własne pomysły nie dawały oczekiwanych efektów. Za to ciągłe zmiany i brak spektakularnych wyników zaowocowały zniechęceniem ludzi. Mieliśmy nowo wybudowaną fabrykę, która wykorzystywała tylko 15% swoich mocy produkcyjnych. Marzyliśmy o podboju rynku. Potrzebowaliśmy rewolucyjnej strategii.

Opowiem o tym, co było marzeniem, które nie tylko spełniło się, ale wręcz przerosło nasze oczekiwania. Podzielę się refleksją na temat kluczowych czynników sukcesu. Opowiem o tym, jak zaangażowaliśmy zespół w budowę i wdrożenie strategii, jakich wyborów musieliśmy dokonać i jak dochodziliśmy do konsensusu.

 

Prelegent

Przemysław Śnieżyński
Prezes Zarządu MEDI-SEPT Sp. z o.o.

Współzałożyciel i wspólnik Spółki MEDI-SEPT Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Medycznego. Absolwent kursów NLP, Coachingu, Silvy. Uczestniczył w wielu szkoleniach i seminariach z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, finansów oraz sprzedaży organizowanych m.in. przez Francuski Instytut Gospodarki.

Z sukcesem i pasją zarządza przedsiębiorstwem od 1994 roku. Z jednoosobowej firmy, której pierwszą siedzibą był garaż, w ciągu kilku lat zbudował firmę, która stała się jednym z 3 najpoważniejszych graczy w Polsce na rynku środków dezynfekcyjnych dla służby zdrowia. Dokonał tego z zespołem wspaniałych ludzi, z którymi ma przyjemność i zaszczyt współpracować i dokonywać teoretycznie, niemożliwych rzeczy.

Prywatnie, wielbiciel podróży, pasjonat kitesurfingu i narciarstwa, ostatnio także yogi.

Back to Top